torsdag 10 februari 2011

VÄRDEFULLT

Hej allihop!
Dagarna går så fort......

Idag på fm var jag hos en vän här i byn och köpte ägg.
Tänk så värdefullt att kunna få ägg direkt från en liten gård.
Där hönsen får bästa omsorg.

Ägg är ju ett så värdefullt livsmedel.Både nyttigt och gott och användbart till så mycket.
Är dom då bruna också så är dom riktiga skönheter.

Denna gamla "äggbräda" rymmer ett tjog ägg.
Nu pryder den sin plats inne i skafferiet.

Ett nytt olivträd i verandan.

Jag har köpt det i veckan på Citygross för 89 kr.

Gissa vad jag håller på med här......
Igår kväll la jag några gula ärtor i vatten.
Idag har jag lagt dom i en kruka med jord,även jord ovanpå dom.
Förhoppningsvis kan jag klippa av ärtskott om någon vecka och lägga på äggmackan.
Lite tidig vårsådd har alltså börjat........

Men ute snöar det......

Ha det så bra!
Margareta





8 kommentarer:

Norregård sa...

Hej!!
Jag köper alltid ekologiska ägg!!
Vilken fin äggbräda, vill ha;o)

Trevlig kväll i Fållorna!
Kram Malin

Lisas torp sa...

Så härligt med färska och fina ägg! En såg äggbräda har jag också...!

Så smart med ärtskott, det borde ju fungera!
Kram
Lisa

Vardag och flärd sa...

En äggbräda har jag inte sett sen jag var barn! Kul att du har en sådan!
Kram Eva

Skogslyckan sa...

Gillar din gamla fina äggbräda. Det är faktiskt vackert med bruna ägg, precis som du skriver. Jag har också plockat in ris av allehanda slag. Just idag blåbärs ris som jag såg att du plockat. Är ju inte så mycket snö längst inne i skogen. Ha en fin fredag, snart helg!
Kram Pia

Unknown sa...

Jättefin äggbräda!
Mysigt att kunna handla hem äggen så som Du kan.

En snöig kvällskram
från Eva

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej!
Va´härligt med bruna ägg och att få köpa de närproducerat.
Nu tipsade du om ärtskott, så nu går jag också och lägger i blöt!
Carin

Blueness sa...

Det är så härligt när solen kommer åter och lite grönt börjar spira!

vita drömmar och svarta tassar sa...

I går va det en som visade mig ett tidningsklipp på ett ägg som var 20x25...nästa dag värpte hon som vanligt igen..stackars höna...jag längtar efter att ha höns igen så rogivande att se dom gå runt och picka och så goda ägg de blir sedan.

Jag blir så sugen på att så..men har ingen plats..så jag får nog börja plantera om pellisarn...


önskar dig en skön helg!
kram wivi