måndag 29 november 2010

Sköna dagar

Hej vänner!
Solen skiner och det snöar lite.
Jag har varit ute och skottat.Anders har varit här med traktorn och skottat en del.
Jag har tagit ut några semesterdagar nu,så jag är ledig i två veckor.

Här i soffhörnet kan jag sitta med min stickning.

Tiden får stå still.

Domherrarna målade jag i min ungdom.
Det är roligt att måla och skriva.

En amaryllis har fått sin plats i finrummet.
Pyssla med blommor är rogivande.

Sen kan jag baka lite och göra vad jag vill.Kanske lite pyssel.Skotta snö.
Bara vara.

Ha det gott!
 Margareta




7 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Åhh så fina bilder från dej!!!!
Och vad mysigt med 2 veckors semester!!!!
Och bara vara!!!!
Hoppas du får en underbar Vecka!!!!
Kram Min vän!
Kathrine

EM sa...

Perfekt tid att vara ledig och pyssla och greja lite med ditten o datten. Sköt om dig så att du får ha hälsan, nu ligger det en massa bassilusker o väntar på att däcka oss i soffan med host o snörvel...
peppar peppar, men det kanske inte biter på mig, ont krut osv.
kram elsamarianne

[ c o y o t e ] sa...

Tycker jag du ska vara.. bara vara.. Göra lite vad du vill..

Att du kan teckna och måla det vet jag att du kan så vackert..

Ha en go dag!

OCH akta ryggen...

Kram Mia

Unknown sa...

Vet Du, att det här inlägget, andas sååå mycket fridfull kärlek till livet, och den där bilden som ständigt växer fram, av Dej, under mina visiter här...den känns komplett nu, samtidigt som dom vackra domherrarna gör mej mer nyfiken på Ditt måleri...och Ditt skrivande...

Så skönt med semesterdagarna ~~~
Skotta inte slut på Dej nu bara, förstår att det är mycket att skotta därhemma. Tur att den goe Anders dyker upp med sin traktor också :-)

Kram, från Eva

Anneli sa...

Hejsan.

Håller med föregående talare.....
Hela ditt inlägg andas ro och fridfullhet.
Härlig stämmning och helt rätt tid att ha lite ledigt.

Ha en forsatt bra ledighet,
Kram Anneli.

Skogslyckan sa...

Så härligt det låter med 2 veckor ledigt, och du har ju verkligen valt rätt tid! Funderar på att ordna en lite bloggträff för oss i detta området efter jul, vad tror du?
Kram Pia

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Hej på dig!
Gillade din tavla med domherrarna, dessa mäktiga fåglar! De satt i fågelbordet när jag vaknade, så mysigt!
Trevlig dag på dig!
Carin