söndag 12 september 2010

LOPPIS

                                      
                                              Hej alla!

Hoppas helgen varit bra!För min del har det varit lugnt. Skogspromenader och lite loppis.Idag har jag förstås varit hos Mia på hennes fina loppis.Här visar jag mina skatter:

På en skänk i köket står nu ett av dagens fynd. En form med lock.
Den gillar jag mycket.

Denna stegen var nog dagens bästa köp..Liten och smidig.Passade precis vid denna lilla väggen i köket.
Helt duglig att använda till att stå på.


Gammalt rivjärn.

"Bra att ha saker" när andan faller på.Patinerad kruka,krokar,julgransljus,tvättklämmor,emaljerat fat,struvjärn.
Sopparna är från skogspromenaden.Den ena var långfotad.

Ett virkat överkast som jag köpte igår på Erikshjälpen. Det ligger nu fint i soffan.
Här brukar jag ligga och vila middag.Sköönt!

Ha det bra allihopa!
Margareta

11 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Vilka underbart fina fynd du har gjort.
Kram
ninni

[ c o y o t e ] sa...

Hej!

Tack snälla för idag.. Tycker med att fynden passade dig och ert hem perfekt!!

Kram på dig..

Fågel Blå sa...

Åh så mycket underbara saker du kom hem med!!!!'Stegen så kol!!!!
Vill ha allt!!!!!
Du får ha en fin kväll!
Kram Kathrine

Unknown sa...

Så fina grejer du har fyndat!
Stegen, och det hemvirkade dröjer jag allt lite extra invid ;*)

Bloggvännen ~ Eva

EM sa...

Vilka fina saker du hittade hos Mia. Å vad jag önskade att jag hade kunnat åka dit idag. Istället tillbringade jag förmiddagen i ett fuktigt ridhus...nu ska jag ta en dust med en stor härva gammal taggtråd. Vi kvinnor vet verkligen hur vi ska tillbringa en skön söndagkväll, eller hur?
kram elsamarianne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint vitt överkast, och så vackra runda kuddar. Jättefina saker från Mia, hon har allt riktigt bra loppis. Den stegen var ett toppenfynd.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Hej!
Vad kul att träffa dig i dag igen hos Mia, och stegen passade ju perfekt!

//Cecilia

Skogslyckan sa...

Så mycket fint du hittade hos Mia, synd att jag inte kunde komma... Jag har också ett virkat överkast i min kökssoffa, ser så fräscht ut.
Ha en bra start på nya veckan Margareta!
Kram Pia

vita drömmar och svarta tassar sa...

Hej Margareta!
Ja vilka fynd du hittade så roligt med loppisar som har lite kvalite.Kan undra vad formen användes till?

Ha en underbar vecka
kram wivi

Anneli sa...

Hejsan.

Mysig och inspirerande blogg du har!

Här kikar jag in igen.

Fina saker du köpt, gillar formen med lock, lite ovanlig.

Ha det gott,
Kram Anneli.

Lybtar sa...

Fina fynd.
Alltid så roligt att se vad andra fyndar hem på loppisar.