onsdag 16 juni 2010

Trädgårdsvandring

En liten tur i Fållornas trädgård.Det är vackrare i verkligheten än på bild.
Vi börjar längst ner i trädgården.

Potatis som jag kupade lite igår. Löken till hö.Morötter längst ner.Lite andra grönsaker och blommor som får komma lite där dom vill.

Här har jag vänt mig om.Jordfläckarna i gräsmattan är nertrampade sorkhögar.

Jag lämnar lite öar här och var. Tidigare blommade gullvivorna och nu är det prästkragar ,smörblommor och blåklockor.Sen har det ju varit mängder av  maskrosor också.

Jättevallmo.

Rabatt med blandade perenner. Lammöron,lavendel,akleja,prästkragar.tovsippa.stjärnflocka mm.

Växthuset. tomaterna börjar att blomma.
Där finns också en gurka och en paprika.Utanför i spannen står en chili.

Vallmo som växer mellan stenarna.

Rabarber i blom.

På båda sidor om verandan har vi funkia i framkanten och bakom finns astilbe,silverax,vit stormhatt och ormbunke.
Vid sidan om dörrarna står funkia i zinkspannar.Övervintrar dessa funkior i växthuset. Bara gräver ner krukorna i jorden och lite lönnlöv över.

Då fortsätter vi en annan dag med fler trädgårsbilder.Hoppas ni hänger med.


Ha det bra i denna ljuva sommartid!
Margareta

6 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Vilken underbart fin trädgård du har,så välskött,underbart!!!
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Fågel Blå sa...

Åh så underbara trädgårdsland mitt öga skådar....
Så välskött och fint!
Du bor helt underbart!
Tack för din gulliga kommentar!
kram Kathrine

Lisas torp sa...

Åh, vilken härlig trädgård du har! Så kul att få se! Jo, jag kupade också min potatis igår - oj, så det växer nu!
Ser att dina rabarber också är stora och frodiga! Så vackert det blommar!
Jag tycker det är så fint med både lite vilt och lite ansat med rabatter och så! Precis som du har det!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var roligt och gå på rundtur i din trädgård, det växer bra. Så stor och fin rabarber, något hände med vår rabarber i vinter. Den liksom bara försvann, trodde inte den frös så lätt. Och växthus har du, det är en dröm jag har. Så mysigt och kunna odla lite allting.
Ha en fin junidag
Kram till dig
AnnaMaria

Anonym sa...

Vilken välskött trädgård ni har!
Jag blir lite avundsjuk. Har varit ute i min för att försöka få lite ordning men mycket återstårinnan jag är nöjd.
Jag får jobba på till BRÖLLOPET!
Kram Karin

vita drömmar och svarta tassar sa...

Wow! vilken underbar trädgård ni har..att få gå en kvällstur och njuta av vad ni gjort så fint och välskött..själv har jag ont av att vädret växla och de är ganska frustrerande att inte få något gjort när man vill men så är mitt liv trallalllal...
Ha en skön helg & njut av er fina trädgård
kram wivi