lördag 29 maj 2010

Mors dag imorgon

Snart söndag igen och Mors dag. Jag plockade blommor i trädgården och blandade med hundkex.Gjorde 2 buketter . Satte den ena på mammas grav och den andra på mormors. Jag tyckte det passade med blommor från Fållorna som också varit deras hem.
Idag var jag på Erikshjälpen på fm.Jag hittade mer saker än jag kunde bära.Allt som jag fick med mig hem var sånt som jag tycker om. Ett par små möbler ska jag visa sen.

Denna gamla Jesustavla med svart ram har fått sin plats vid gamla dörren.

Silverfat,silverskål med glasinsats,sockerskål och gräddkanna i nickel tror jag,ljusstake,karaff och gammalt linnelakan.



Lakanet hade så fint monogram och hålsöm.Nu är det tvättat och har torkat ute. Kan användas som duk när som.

Silverskålen har så fint mönster.
När jag såg karaffen så kom jag på att jag skulle göra saft på syrenblommor och sedan servera saften från denna karaff.Jag ser det framför mig.Det är så mycket man vill,men tiden räcker ju inte alltid.

En fortsatt trevlig helg till alla som kikar in här!

Margareta

8 kommentarer:

hagagården sa...

Hej
Men oj oj va mycke fint du har fyndat,helt underbart,jag kan tänka mig att det skulle vara fint med massa syrener i den vackra skålen.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Lisas torp sa...

Vilken ljuvlig bukett! Så snabbt allt går nu - den ena blomman avlöser den andra!

Vilka fina fynd du gjorde och så skönt att få rensa ut också!

Oj, det lakanet var verkligen vackert!!!

Ha en riktigt härlig mors-dag!
Kram
Lisa

emilias gömmor... sa...

Så fint lakan! Underbara fynd du har gjort!

Kram Mimmi

Fågel Blå sa...

Gokväll....
Åh vilka fantastiska saker du hittade.
Lakanet helt ljuvligt!
Ja tänk vad man kan hitta om man har tur!
underbara blommor du fixat ihop!
Hoppas du haft en fin Dag!
kram Kathrine

Marie sa...

Så många fina fynd du gjorde Margareta, kan tänka mig hur glad du var!

Ljuvliga buketter!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

[ c o y o t e ] sa...

Vilken fin tanke till din mor och mormor tycker jag..

Vad mycket fint! Jag letade efter stakar i onsdags men fann inga.. Blir lite avis på att du hittade ; )

Ha en fin morgondag!

♥Mia

Fågel Blå sa...

Hej Margareta!
Du har en award att hämta inne hos mej!
Kram Kathrine

yanmaneee sa...

kyrie 6 shoes
nike epic react
yeezy boost 350
moncler jacket
balenciaga shoes
supreme clothing
vapormax
jordans
golden goose outlet
curry 4