måndag 24 maj 2010

Mellan hägg och syren....

Annandag pingst idag. Jag är ledig efter en jobbarhelg.
Den vackraste tiden är nuuuu. När jag och Signe gick vår runda på morgonen slog häggdoften emot oss. Göken gol.Ugglan hoade.Småfåglarna kvittrade............

Häggen övertar gamla hönshuset.

Häggmispel och gullvivor i trägårn.



Dubbla rosa tulpaner.

Nästan som en ros

Plank,växthus,hönshus.


På morgonpromenaden:skogsviol,ormbunkar och lite vattenblänk.

Grannens kor på väg till betet.

Har har dom kommit fram.

Flaggan i topp på min födelsedag.
Smörgåstårta och maräng-hallon-tårta vankas senare.

Ha den bästa veckan!
Margareta




10 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ååååh, vilken miljö du lever i! Precis sådär vill jag också ha det - JÄMT!!! Underbara bilder och korna som ska på bete - vilken ro det måste ge!
Jag har bott så en gång, permanent, så jag VET hur det är, och jag kan aldrig glömma det livet, men jag strävar ditåt!
Därför är det extra härligt att kika in här hos dej!
Ha en riktigt skön vecka!
Kram
Lisa

vita drömmar och svarta tassar sa...

Det är nu man vill stanna upp och njuta av nuet...Underbart fint du bor! vilken stengärdsgård så jämn och fin den måste väl vara ny el. renoverad...
Låt dig njuta av dagen o skämmas bort en smula med gott att smaska på...Tänker på dig på din dag!
grattis grattis
kram wivi

Märta sa...

O vilken underbar tid vi har nu. Alla blommor och all grönska är ju så ljuvligt.
Ett stort Grattis på din födelsedag! Hoppas att du har haft en härlig dag!
Kram! Märta

Norregård sa...

Hej!!
Grattis på födelsedagen!!
Vilken härlig Hägg och doften är ljuvlig;o) Låter gott med tårta!!

Kram Malin

Marie sa...

Ett stort GRATTIS på födelsedagen, hoppas du har haft en fin dag! Så underbart vackert du bor Margareta, rena rama Bullerbyidyllen.

Kram Marie

[ c o y o t e ] sa...

Jaa, håller ju såå med de andra här om ert hem.. Sagolikt är det!
Men jag har ju frågat dig om vad hyran ligger på.. ;;)

Hoppas du haft en underbar dag!
Jag har tänkt på dig idag.. tog även reda på hur gammal du blev .. Stygga Mia va!! Fniss..
Jag får snart komma och besöka dig..

Ha det fint!

♥Mia

Anonym sa...

Hej MM!
Vilka underbara försommarbilder du tagit!
Vilken underbar tid vi är inne i!
Vilken fantastisk trädgård ni har!
GRATTIS på födelsedagen!
Kram Karin

Fågel Blå sa...

Åh så underbart fint helt fantastiskt! Så skulle man bo!!!!
Och ett stort Grattis till Dej!
Hoppas du hade en underbar Födelsedag!
Kram Kathrine

Rosor och Spetsar sa...

Grattis i efterskott, hoppas du fick en fin ledig dag på din dag.Så underbart vackert du bor Margareta, med kossor inpå knuten.
Ha en skön kväll
Kram
Annelie

Anonym sa...

Grattis från Inga-Lill, du har en undbar trädgård och din veranda.