onsdag 28 april 2010

SOLSKEN OCH VÅRREGN

Vad vore solskenet om inte vårregnet fanns?Visst känns väl ett stilla vårregn välkommet. Här regnar det just nu. Tidigare i veckan sken solen in genom köksfönstret och jag fångade några strålar.
Korg med gamla glasburkar där silverbestick finns lätt tillhands.
Lådan är gammal och däri finns påsklämmor,gummisnoddar,frysteip mm.Lätt tillgängligt,men syns ändå inte.

Mandelkvarnar är fint.2 av dessa är riktigt bra att använda. Mycket bättre än nytillverkade.Pepparfrukterna odlade vi förra året.Blev mkt mer än vi använde så en del hänger fortfarande till pynt.


Gammal våg som funnits i huset sen urminnes tider.En liten odl. med ärtskott tv om vågen.

Olivträdet är översållat med små blommor som fäller,men det är bara att skaka av då och då.Citronmelissen som jag köpte tidigt i våras är fortfarande fin.

Önskar alla en fortsatt fin vårvecka!
Margareta

9 kommentarer:

Lisas torp sa...

Ja, lite regn får vi nog räkna med då och då, det är ju bra för växtligheten också....så får man väl tänka..!
Så fint det är i ditt kök med gamla och användbara saker.
Härligt med ett olivträd som blommar!
Ha en fortsatt fin vårvecka!
Kram
Lisa

Rosor och Spetsar sa...

Vilka vackra bilder från ditt kök, mandelkvarnarna är så fina att ha framme. Vågen är bara så fin. Kul att odla egna pepparfrukter.
DEn gamla fina dörren är ju också underbar och att du har en historia med den är ju ett extra plus.
Ha det så gott o sköt om dig
Kram
Annelie

Norregård sa...

Visst är det härligt med regn, doftar så gott efteråt;o)
Visst är det kul att fota när solen skiner, brukar försöka passa på då;o) Så hemtrevligt och mysigt i ditt kök!!!

Kram Kram Malin

Mia sa...

Hej Margareta!!

Ni har det såååå mysigt hemma!!
En sån gammal våg har jag letat efter länge...min mormor har en jätte fin,och hon har lovat mig att den ska jag få en vacker dag!!
Ha nu en trevlig valborg!!
vi ses, Kram Mia A

Unknown sa...

Ps. Underbara bilder från LUSTFYLT med!! Tack snälla....Du köpte väl hem fågelburen ti-hi....

kramis Malin

[ c o y o t e ] sa...

Mmm..Bilder från ert underbara kök.. ljuvligt som bara den är där..

♥Mia

vita drömmar och svarta tassar sa...

Åh!! så fina bilder du visar me like !!
Olivträdet är ju jobbigt just när de fäller men i dag såg jag något på min som liknade frukt...men va kan man göra med dom ??..
Ha en underbar Valborg
~~ kram wivi~~

hagagården sa...

Hej
Men å så mycke fint du har i köket,mandelkvarnarna är härliga inredningsdetaljer i ett kök.
Kram o ha en fin valborg.
ninni

Anonym sa...

Hej, hittade dej och dina fina blogg.Verandan måste vara underbar att sitta i.Vi har byggt ett nytt växthus där håller jag mest på nu.Häls. Inga-Lill.